Sunday, June 16, 2013

Dagens navne: Demetrios Maurice & Arianna Eden

So, jeg missede et par dage, jeg bliver forhåbelig ikke skudt for det, vel? '^^
Nå, men.. her er dagens navne!

Demetrios Maurice
Demetrios stammer fra det græske navn Demeter og det kommer fra old græsk. Det bliver sagt at navnet betyder "Følgeren af Demeter", hvilket sagtens kunne lade sig gøre siden navnet Demeter betyder Moder Jord. Derfor ligger der selvfølgelig noget i navnet med hende.
Se her: Link
Maurice har jeg valgt til at balancere det lange græske navn og det betyder mørk lødet og det er et smukt latin navn. Nogen mener navnet er latin, mens andre siger at det er britisk. Det vil jeg lade jer selv bedømme, da mine kilder siger latin over de fleste af gangene.

Arianna Eden 
Jeg er en sucker for A navne og især når det vedrører piger. Arianna er et smukt navn, der vil passe en drenget pige men også en i kjoler og andet. Navnet Arianna er en italiensk variant af navnet Ariadne (græsk) og betyder allerhelligste. En pige med navnet Arianna Eden, vil få mange navnefanatikere til at dåne, især hvis de kan lide lettere guddommelige navne.
Eden betyder Et Glædessted, og er hebraisk. Det er kort, men stamtidigt er det navn som giver sin helt egen rolige stemning. Det er orginalt et unisex navn, da Eden startede med at være et drengenavn.
________________
kilder
nameberry.com

thinkbabynames.com
navnebetydning.dk


Lyra E. Addams

No comments:

Post a Comment