Friday, June 21, 2013

Dagens navne: Xerxes Horatio & Pandora Hebe

Nu er mine eksaminer endelig ovre! Men I får stadig kun to navne.

Xerxes Horatio 
Som det er tydeligt at se, kan jeg godt lide navnet Xerxes [Zerk-Sees] og det har jeg gjort siden jeg så det skrevet første gang! Navnet ser helt fantastik godt ud skrevet og lyder godt sammen med det ligeså atypiske Horatio. Xerxes betyder Helt blandt heltene og hvis du kender serien Pandora Hearts vil du vide Xerxes Break er en vidunderlig awesome person! Og ja.. Jeg har lige opdaget at mit pige navn er Pandora Hebe, men det tænkte jeg ikke over før jeg kom i tanke om Break. Oh well, overlev det lige!
Horatio betyder tid, time og er ikke særlig brugt. Jeg har ikke set det nogen steder før, så jeg vil kalde det temmelig unikt! Det lyder også godt, sammen med en helt. Eh?

Pandora Hebe
Jeg har her valgt helt typiske græske navne,  men navnet Pandora er ret sjældent brugt. På grund af Pandoras boks. Link. Og jeg tror ærlig talt ikke et navn vi vil se særlig meget til, nogensinde. Men det har muligheden for kælenavnet Panda. Navnet betyder Talentfuldt/ alt begavet.
Hebe er navnet på Zeus og Heras' datter, hendes navn betyder ungdom og er forhåbentlig ved at blive mere populær, siden navnet Phoebe er så populært for tiden. Men igen, yderst græsk og dejligt.

Husk~ Altid skriv til mig, hvis I vil have et navn beskrevet eller sat sammen. Tsüch!

________
nameberry.com

Lyra E. Addams

No comments:

Post a Comment