Thursday, June 13, 2013

Dagens navne: Hannibal Isac & Solilia Jasmin

Dagens drenge navn er; Hannibal Isac og i dag er navnet Hannibal ikke særlig brugt, grundet herren Lecter, i den kendte kannibal historie. Dog er det et smukt navn, som jeg kunne se på en lille dreng fra 2013. Navnet betyder Baals Nåde og navnet er af fønikisk oprindelse. Isac er et bedre kendt navn, da det hører til indenfor kristendommen. Det betyder Latter eller Den der ler. Det er ikke særlig tit vi møder en dansker med navnet Isac, men der er faktisk mindre danskere med et mellemnavn!

Dagens pige navn er; Solilia Jasmin og Solilia er et meget ukendt navn. Jeg vil endnu gerne møde en lille pige med det navn, især fordi det er sommerligt og lyder rigtigt dejligt. Der er desværre ingen navnebetydning på navnet, men jeg gætter på at det har noget med sol at gøre. Hvis nogen kender noget til navnet, må I gerne kontakte mig! Jasmin betyder blomst, eftersom det er en blomst. Det er et muslimsk navn, men det er også meget almindeligt indenfor danske børn, så jeg kan sagtens se en ung pige her hedde det.
Der er selvfølgelig også prinsessen fra Aladdin, hvis navn er Jasmin, så det er også kendt derfra.

________
Kilder: 
navnebetydning.dk
baby-navne.dk
nameberry.com


Lyra E. Addams

No comments:

Post a Comment