Monday, June 17, 2013

Dagens navne: Tristan Silius & Divine Faye

Den her skulle være postet i går, men grunden til at jeg først poster den i dag er at jeg læste til dansk eksamen. Ugh, ja, men nu er jeg næste nfærdig og  vil gerne poste noget sødt til jer~.

Tristan Silius
Navnet Tristan er fra keltisk oprindelse og betyder Optøjer, Tumult og er et navn brugt i historien om
"Tristian und Iseult". Det siges også at navnet Tristan betyder Sorg og Tryghed, men hvilket af disse det rigtige kan jeg ikke svare på.  Men i historien om Tristan og Isolde betyder navnet Sorg. Jeg ligger et link ind til sangen, så den kan høres, hvis det er noget man vil.
Her er sangen: Link
Silius ... ja ... Hvad det betyder kan jeg ikke finde ud af, men jeg håber I vil bære over med mig og lytte til noget meget smukt. Navne. Ej, da jeg ikke kan finde ud af hvad betydningen må I gerne se statestikkerne fra dst.dk
Der er otte der er blevet navngivet Silius - Til fornavn - inden for næsten 17 år.

Divine Faye
Kan du ikke mærke magien i dette navn? Jeg råder dig måske til ikke at bruge det her som et navn, hvis du ikke er særlig meget for feer/alfer.  
Divine betyder himmelsk, og siden det er et engelsk ordnavn, har det ikke rigtig en anden betydning ved siden af.
Faye er det gamle ord Fe, på engelsk. Orginalt stavet uden e't, men navnet virkede på en eller anden måde ufuldent.
En lille pige med navnet Divine Faye, ville få mig til at tænke på en eventyr eller fantasy-forfatter/elsker, siden det er så unikt. Og Ude af vores verden. Hvis du kender Varylerne, The Hollow Kingdom, Clare Dunkle, vil du vide at alferne har gudesmukke navne - ligeså har varylerne - men der ville det ikke være unaturligt at hedde noget så smukt som Divine.
Men, læs lige serien og elsk den. Okay?

________
 Kilder
Navnebetydning.dk
nameberry.com

Lyra E. Addams 

No comments:

Post a Comment